Az Útvonal részletesen
1. szakasz - szombat, január 3.
Buenos Aires - Santa Rosa
Összekötő: 196 km, Speciál: 371 km, Összekötő: 166 km, Összesen: 733 km
Sokan hallottak már a La Pampa-ról, ahol a helyiek mindig "kemények, de mindig udvariasak". Az első szakasz lehetőséget nyújt e hatalmas mezők felfedezésére. A versenyzők még sohasem találkoztak ilyen hosszú speciállal. A több mint 400 kilométernyi dimbes-dombos út - talán a leggyorsabb szakasz a versenyen - a legmegfelelőbb rész a bemelegítéshez, továbbá remek alkalom az időeltolódás okozta problémák leküzdésére.
2. szakasz - vasárnap, január 4
Santa Rosa - Puerto Madryn
Összekötő: 0 km, Speciál: 237 km, Összekötő: 600 km, Összesen: 837 km
A verseny leghosszabb szakasza nem feltétlenül a legnehezebb is. Ám, ettől függetlenül óvatosságot és mindenek felett megfelelő felszerelést igényel. A speciál sebes első része után kis ízelítőt kaphatunk homokból is. A szakasz off-road-os részein a navigátorok figyelmének maximálisan az úton kell lennie. A figyelmetlenség ismerős utakhoz vezethet.
3. szakasz - hétfő, január 5.
Puerto Madryn - Jacobacci
Összekötő: 70 km, Speciál: 616 km, Összekötő: 8 km, Összesen: 694 km
A harmadik napon a "speciális" program elég kemény, több mint 600 kilométer lesz. Ez a jel, hogy a résztvevők megérkeztek a verseny szívéhez, bár a nagyobb problémák majd csak ezután következnek. Patagóniába való belépés a terep megváltozása mellett teljesen új vezetői képességeket igényel. A tájkép sokkal dombosabb, és aki szereti a nyújtott kanyarokat, az itt megtalálja amit keres. Az útvonal tervezése a szegélyező tavak figyelembe vételével készült, sőt reggel tíz óra körül már a rózsaszín flamingók is mutatják a helyes irányt.
4. szakasz - kedd, január 6.
Jacobacci - Neuquen
Összekötő: 4 km, Speciál: 459 km, Összekötő: 25 km, Összekötő: 488 km
A szakasz kezdetét jelentő köves átjárók kemény munkát jelentenek a motorosok karjainak és aki hozzászokott a "wadis"-hoz, az kénytelen lesz hasonló elővigyázatossággal kezelni az argentin "rios"-t is. Az ezt követő homokos részeken és hosszú kilométereken át tartó off-road szakaszok borzongással töltik majd el a terep imádóit. Vigyázat! Sokba kerül hibázni: a Neuquen-be tartó út csapdákkal telitett. Több vagy kevesebb eltéréssel a "kedvencek" már a kialakult rangsor szerint autóznak majd, ami akár a végső is lehet.
5. szakasz - szerda, január 7.
Neuquen - San Rafael
Összekötő: 173 km, Speciál: 506 km, Összekötő: 84 km, Összesen: 763 km
A verseny első hetének talán legnagyobb kihívása a San Rafael-be vezető úton találkozunk. A nagy távolság rákényszeríti a pilótákat, hogy egész úton koncentráljanak. A versenyzőknek szembe kell nézniük az első dűnés átkelésekkel, amelyek akár 20 kilométer hosszan is elterülhetnek. A hosszú off-road utakat sokkal technikásabb részek váltják fel a "rios"-okkal teli szakaszt követően. A Cordillerrákat bár már látni a távolban, de nincs idő bámészkodásra: késő érkezés a sátortáborba mindig nyomot hagy az eredményben.
6. szakasz - csütörtök, január 8.
San Rafael - Mendoza
Összekötő: 76 km, Speciál: 395 km, Összekötő: 154 km, Összesen: 625 km
A napi program ugyancsak átkelésekből áll, ugyanis a szelektív közel hatvan kilométernyi dűnesorral kezdődik. Az útvonal második fele könnyebbnek ígérkezik, de egy széles gázló lassítja majd a mezőnyt, amihez kitűnő érzékek kellenek a nagy fürdő elkerülése végett. Az Andok hegylábaihoz érve Mendozába érkezünk.
7. szakasz - péntek, január 9.
Mendoza (ARG) - Velparaiso (CHL)
Összekötő: 80 km, Speciál: 419 km, Összekötő: 317 km, Összesen: 816 km
A 2009-es Dakarnak megadatott a tájképek és a terep változatossága, erre bizonyíték lehet e napi szakasz is, ahol a versenyzők megismerhetik az Andok Cordilleráit. Mielőtt megméretnek a hegyekben, át kell kelniük egy sor dűnén, elviselve egy szakasznyi fes-fest, amely sokban hasonlít a Szaharában található társára, de itt a helyiek csak "guadal"-nak hívják. Ez a nap tartalmazza ez egyetlen olyan szelektívet, ahol 3000 méteres magasságokban, technikás pályákon zajlik a verseny. A szakasz egyes részein látható majd az Aconcagua, az Andok legmagasabb pontja (6.959 m) is. A speciált követő összekötőn a versenyzők átkelnek a határon és elérik Velparaiso mellett fekvő tengerpartot.
szombat, január 10. - Velparaiso
Pihenőnap
8. szakasz - vasárnap, január 11.
Velparaiso - La Serena
Összekötő: 245 km, Speciál: 294 km, Összekötő: 113 km, Összesen: 652 km
Egy könnyed újraindítást terveztünk a Csendes-óceán partján eltöltött egynapos pihenő után. Középhosszú hegyi utak és gyors szakaszok valóban alátámasztják majd ezt. A centizésben, kanyarokban és hirtelen fékezésekben szakemberek megmutathatják, hogyan is kell ezt csinálni! Ezzel a szakasszal a verseny élmezőnye többet veszthet, mint nyerhet.
9. szakasz - hetfő, január 12.
La Serena - Copiapo
Összekötő: 88 km, Speciál: 449 km, Összekötő: 0 km, Összesen: 537 km
Ez az első lépése egy meghatározó trilógiának. Az Atacama Sivatag közismert hírnevét, mint legszárazabb sivatag, tesztelhetik most a versenyzők. Akik dűnéket remélnek, megkapják! Ám ugyancsak magukénak tudhatják pár kő nagylelkű segítségét is. A szakasz a 2009-es Dakar tipikus részei közé tartozik a rendkívüli módon váltakozó tájképével. A nehézségek megoszlása, értjük itt a hosszú dűnesort a szakasz végén, az erejük tartalékolását kívánja meg a versenyzőktől. Meg kell hogy mutassák mennyire sokoldalú és határozott érzékekkel tudják kezelni a megpróbáltatásokat.
10. szakasz - kedd, január 13.
Copiapo - Copiapo
Összekötő: 20 km, Speciál: 666 km, Összekötő: 0 km, Összesen: 686 km
A napi szelektív egyszerűen a verseny leghosszabb és legnehezebb szakasza. Csakúgy, mint az előző napon, a versenyzőknek a mai nap végi speciálon is több mint száz kilométernyi homokdűnével kell megküzdeniük. Ezen a területen még a szakavatottak is valami újjal kerülnek szembe. A chilei dűnék homok-hegyek végtelen variációit jelentik, és a pilótáknak már az első kilométerek után meg kell tanulniuk, hogyan mehetnek fel és ereszkedhetnek le az oldalukon. Még egy ismeretlen tényező: a nagy meleg miatt senki sem tudja biztosan, hogyan fog viselkedni a homok. Mindenesetre elkerülhetetlen követelmény, hogy tiszta fejjel versenyezzetek a szakasz végéig.
11. szakasz - szerda, január 14.
Copiapo - Fiambala
Összekötő: 20km, Speciál: 215 km, Összekötő: 445 km, Összesen: 680 km
A verseny legmagasztosabb szakaszán a navigátorok stratégiai fontosságú szerepet játszanak. Reggel mindenki elhagyja a Csendes-óceán partját és a határ felé veszi az irányt. Mindeközben szükségszerű folyamatosan megválogatni, mely kanyonokban is haladtok majd tovább. Argentínába Paso San Fransisco elbűvölő környékén térünk vissza, 4700 méteres magasságban. A mai hosszú "színek napján" az út a Mauritániára emlékeztető homokos területekre vezeti vissza a mezőnyt. Ha a sors kegyes lesz hozzánk, akkor megismerhetjük a "bolíviai telet" is, amely jelenség ritkán hóesést idéz elő a nyár közepén!
12. szakasz - csütörtök, január 15.
Fiambala - La Rioja
Összekötő: 4 km, Speciál: 253 km, Összekötő: 261 km, Összesen: 518 km
Ami az átkeléseket illeti, a mai szelektív a technikára koncentrál. Több fajta dűnével is szembe kell nézzetek, köztük a félelmetes "fehér dűnékkel" is. Mindössze három nappal a cél előtt ez a szakasz teljesen szétzilálhatja a kialakult sorrendet, különösen azért is, mert az asszisztencia nem csatlakozhat a versenyzőkhöz a fiambalai sátortáborban. Ahogy az Arany Szabály szól: "Tudd, hogyan tedd gazdaságossá járműved".
13. szakasz - péntek, január 16.
La Rioja - Cordoba
Összekötő: 161 km, Speciál: 545 km, Összekötő: 47 km, Összesen: 753 km
Több ezer kilométer után a versenyzők elsőrangú fizikai kihívás elé néznek az utolsó előtti szakaszon. A szakma legjobb pilótáinak érdemes lesz a pozícióik megtartására koncentrálniuk, míg az amatőröknek nem szabad beleesniük a túlzott önelégültség csapdájába. Mivel ez a kaktuszok napja, a hibák keserves emlékeket hagyhatnak maguk után. A sátortáborban bizton készülnek csipeszekkel az orvosok. Végül egy jó hír a tradicionális rally profi résztvevőinek: bizonyos szakaszok a minden évben Cordoba környékén megrendezett Világkupa futam örökségének a részei. A helyi rajongók garantáltan nagy ünnepéllyel fogadnak majd.
14. szakasz - szombat, január 17.
Cordoba - Buenos Aires
Összekötő: 224 km, Speciál: 227 km, Összekötő: 341 km, Összesen: 792 km
A kaland a Pampákon kezdődött és két különböző kontinens-nemzet megismerése után a versenyzők ismét ismerős terepen járnak majd. A hosszú dimbes-dombos utakon a koncentrációnak nem szabad lankadnia! Akik magas rangsorolással érkeznek Buenos Aires városába tudhatják, a leglenyűgözőbb kört tették meg a rally történetében. Ők mindörökre elsők maradnak.